11 Nisan 2014 Cuma



  ÜÇÜNCÜ DOĞUMA HAZIRLIK

     Üçüncü hamileliğim hep bir koşturmacayla geçti. o yüzden doğum için hazırlık yapmaya son bir ayda başladım.Aslında bir ay yeterli bir zaman gibi görünse de benim gibi tez canlı biri için son derece geç başlanılan bir zaman oldu. Eğer hamileliğim esnasında erkek kardeşim ve görümcem(bu kelimeyi hiç de sevmem aslında)  üç ay arayla evlenmemiş olsaydı ben doğum ve bebek hazırlıklarına bebeğimin cinsiyetini
öğrendiğim anda başlardım hemen.
   
     Büyük oğlum Eymen Mayıs ve kızım Zeyneb Haziran doğumluydu. Bu kez şubatta doğum yapacaktım. Doğum kışa gelecegi için hazırlıklar biraz daha farklılık gerektirdi.

    Her ne kadar 3. doğum olsa da ve her ne kadar ikinci doğum üzerinden daha 1.5 yıl geçmiş olsa da yine google amcaya doğum çantasında neler olmalı diye sordum, bebek hazırlığı yapan annelerin bloglarını okudum, yeni doğum yapan arkadaşlarımın nelere ihtiyaç duyduklarını öğrendim. Tüm bunlardan yola çıkarak kendime bir liste yaptım. Alışveriş sıralamamı ilk lazım olacakları ilk alacak şekilde yaptım. Doğum çantasıhazırlıklarımı başka bir yazımda anlatacağım kısmetse. (bakınız doğum çantamda neler vardı)

 Hemen belirteyim ki doğum alış-verişimin tamamını internetten yaptım :)))

 işte bebek için aldıklarım:

     
 

İlk olarak internette görüp de çok beğendiğim çıtçıtlı kundak battaniyeyi sipariş ettim.Her dışarı çıkışımızda olmazsa olmazımız oldu.






Hastane çıkışlarını alırken içinde atlet külot gibi gereksiz parçalar olanları tercih etmedim. Şubatta doğum yapacağım için hastane çıkışlarından birini tulumlu ve yelekli aldım. Diğerini ise içinde bir zıbın, bir de pijama takımı olanlardan tercih ettim.





Tulum bebeğe en çok giydirmeyi sevdiğim şey çünkü diğer kıyafetler gibi bebeğimi kucağıma aldığımda yukarı sıyrılıp birikmiyo...











 Hepsi güzelce yıkandı, ütülendi, katlandı. Hastaneye götürecek olduklarım içlerinden ayrıldı. Diğerleri sepetteki yerlerini aldı. Neden sepet derseniz henüz dolaplarda bebeğe yer açamadım. Bir süre böyle idare edicez.

     İşte bunlar da babasının Amerikadan alıp getirdikleri:







     Bunlar ise aldığım kozmetik ve bakım ürünleri:
     Biberonumuz vardı. zeyneb neredeyse hiç biberon kullanmadı. Ben de sadece biberon emzik kısmını değiştirdim.. 



     Bunlar ise selim bebek için hazırladığım yatak ve nevresim takımları:


     Beşik yerine park yatak almayı tercih ettik. Evi değiştirme gibi bir planımız var kısmetse :)). işte o zaman güzel bir çocuk odası takımı alırız diye düşündük.




     Bunların hepsi abiden Selim bebeğe kalanlar. Battaniye ve nevresim anneanneden hediyeydi.Takımın içinde fazlalık bir parça vardı. ondan da park yatağın kenarına asılabilecek cepli bir organizer diktim ama onu başka bir yazımda paylaşıcam.

     Bebek için aldıklarım ilk etapta bunlardı. Bir sonraki yazımın konusu doğum hazırlığı yaparken kendime aldıklarım olacak( bakınız doğum hazırlığında kendime aldıklarım). ooo daha bebek şekeri hazırlıklarım var(bakınız bebek şekerleri ve hatıralıklarım).  ayy ne çok anlatılacak şey varmış.O da başka bir yazımın konusu olsun. çünkü burada son verip zeynebi uyutmalıyım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız ve sorularınız benim için önemli :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...