21 Kasım 2014 Cuma

ANNE SÜTÜNÜ ARTIRMA ÇÖZÜMLERİM
      
        ''Sütüm yetiyor mu?'' düşüncesi emziren her annenin tattığı ve pek de sevimli olmayan bir histir. Hele de etrafınızda ''Bu çocuk doymuyor'' diye görüş belirtenler varsa. Eğer bebeğiniz emiyor ve sonrasında rahatlayıp uyuyorsa, kilo alımı da yerindeyse endişe edecek bir şey yok demektir. Yine de endişe ediyorsanız sütünüzü artırmak için bir sürü yönteme başvurmanız kaçınılmaz oluyor.
        Hem bir sağlık elemanı hem  de üç çocuklu bir anne olarak söyleyebilirim ki süt oluşumu için olmazsa olmaz beş şart var.Bu şartları sağlayamıyorsanız ağzınızla kuş tutsanız da süt oluşumu azalıyor. Bu şartların beşini birlikte sağlıyorsanız süt üretimi harika bir şekilde işliyor. 
      1.Bebeğinizin emmesi:Bebeğiniz göğüse iyi tutunup negatif basınç oluşturarak emebiliyorsa ve her iki göğüsü de en az 15'er dakika emiyorsa her şey yolunda demektir. Tabi burada sizin ve bebeğinizin emme sırasındaki konforu büyük rol oynar.Bunun için de emzirirken tüm dış etken ve uyaranlardan uzak olmak gerekir. 
      2.Göğsünüzün iyice boşalması:Emzirme sonralarında göğüsün tamamen boşalmış olması yeni süt yapımının uyarılmasını sağlar. Göğüsler ihtiyaca yönelik olarak süt üretirler. Eğer göğüslerinizde süt kalıyorsa süt üretimi azalacaktır. Buna engel olmak için bebeğinizi mümkün olduğunca uzun emzirin. Yine de göğüslerinizde süt kalıyorsa sağarak boşaltabilir ve bu sütleri dondurucuda bu iş için özel kaplarda saklayabilirsiniz.   
      3.Bol su ve sıvı tüketmek: Bol su içmek kesinlikle iyi süt oluşumu için gerekli. Siz siz olun etrafınızda ''Ye de sütün olsun.'' diyenlere uyup  homini gırtlak ne bulduysanız yemeyin. Sonra verilmesi zor kilolara merhaba dersiniz. Günde 2,5-3lt su için. Diğer şartlar da sağlandıysa zaten sütünüz olacaktır. 
      4.İstirahat: İstirahat etmek de süt üretimini olumlu yönde etkileyen bir faktör. Deneyimlerime dayanarak söyleyebilirim ki uyku kadar güzel süt yapan bir şey daha yok. Çoğumuz uyuyup uyandığımızda göğüslerimizin sütle dolu olduğunu tecrübe etmişizdir herhalde.
      5. Yeterli ve dengeli beslenmek: Emzirirken vücudumuz 800calori ek besine ihtiyaç duyar. Eğer yeteri kadar beslenemezsek vücudumuz fonksiyoları için gerekli enerjiyi sağlayamaz ve bu süt oluşumunu da olumsuz yönde etkiler. Vücudumuz enerjiyi metabolik faaliyetler için kullanır ve süt üretmek için enerjisi kalmaz.

        İşte iyi sütümüz olması için gerekenler bunlardan ibaret. Şimdi bunları okuyup da anne sütünü desteklemek için bunların dışında hiçbir şey denemediğimi sanmayın sakın. Tabii ki denedim. Hatta hala kullanıyorum bazılarını. Çünkü yorgunluk, uykusuzluk, stres, diş çıkarma, beslenme yetersizliğim gibi sebepleren dolayı zaman zaman sütümün azaldığını hissettiğim oluyor. Şimdi teker teker onları da paylaşacağım.

       Humana still-tea: Deneyip memnun kaldığım, hatta en çok kullandığım ürün diyebilirim. düzenli olarak günde iki fincan içilmesi durumunda belirgin artış sağlıyor. Tamamen bitkisel. Sıcak veya soğuk içilebiliyor. Ben sıcak olarak içebiliiyorum.


        Hurma: Deneyip memnun kaldığım yiyeceklerden biri de hurmadır. Hala kullanıyorum. her gün bir kaç tane yiyorum.

        Promalt:Stres ve yorgunluktan sütümün azaldığı bir dönemde sadece altı kuru içtim. Etkisi olumluydu ama tadı pek de bana göre değildi.Soğuk daha güzel geldi bana. Günde bir kutu içmeniz yetiyor. Dilerseniz bir kutunun yarısını sabah diğer yarısını da akşam içebilirsiniz.


        Milk plus: Yine sütümün azaldığını hissettiğim bir dönemde kullandım. Soğuk olarak iç gün boyunca günde iki şişe içiliyor. Kullanım sonrasında mucizevi bir şekilde artış gördüm.  Elmalısı ve üzümlüsü var. Ben üzümlüsünü sevdim ve de kullandım. 

     
        Anason-rezene-kimyon-ısırganotu çayı: Özellikle bebeğimin doğduğu ilk aylarda bazen tek tek ama çoğunlukla karıştırarak günde 1-2 fincan tükettim. Hem sütümün artmasına hem bebeğimin gazının giderilmesine yardımcı oldu.
     
       Kuru incir: Günde iki tane tükettiğimde sütümde artış olduğunu hissettim. Kuru olarak da şekersiz komposto olarak da tükettim. İki yöntemle de işe yarıyor.
       Üzüm: Gerçekten de hissedilir bir artış sağlıyor.
       Bulgur pilavı:Yemekte her bulgur pilavı yediğimde sütümün miktarı arttı.

       Ben sadece kendi denediğim ve de sütümde artış olduğunu hissettiğim yöntemlerden bahsettim bu yazımda. Daha bir sürü denenmiş yiyecek ve içecekler var tabii ki. Unutmayalım ki her insan kendine özgüdür. Bende işe yarayan bir yöntem başkasında hiç etkili olmayabilir veya başkasında iyi sonuçlar veren bir yöntem bende etkili olmayabilir.
      Tüm bebek sahibi olan ve emziren annelere bol sütlü günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız ve sorularınız benim için önemli :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...