1 Aralık 2014 Pazartesi

PATLICAN KEBABI
patlıcan kebabı


         Bu tarifi aslında pek de seyretmediğim, adını bile hatırlayamadığım bir sabah programında izlemiştim. Denedim ve de beğendim. Blogumda da paylaşmaya karar verdim. Yapılışı çok kolay ve de lezzetli oluyor.
        Aslında tarifi deneyeli bir hayli zaman oldu.Resimlerini çekmiştim. Paylaşmak bu güne kısmetmiş. Genellikle yaptığım şeyleri ''bir gün paylaşırım bloğomda'' diye resimliyorum. Sonra da fırsat buldukça paylaşıyorum. İşte bu tarif de onlardan. Yaz mevsiminin belki de en sevdiğim sebzesidir patlıcan. Kızıma çizgi film açarken televizyonda, bir kanalda, patlıcan yemeği yaptıklarını görünce dikkat kesildim hemen. Ben bunu denerim diye de aklımın bir kenarına not ettim.
         Öncelikle kullanacağımız patlıcanları yıkayıp sadece sap kısımlarını ayırıyor ve de enlemesine bölüyoruz. Ben kişi başına bir patlıcan kullandım.
        Köftelik kıymamıza sadece karabiber, kırmızı biber ve tuz ekleyip karıştırıyoruz.elimizle ceviz kadar belki biraz daha büyük parçalar alarak patlıcanlarımızın genişliğinde köfteler yuvarlıyoruz. Köfteleri iki patlıcan diliminin arasına yerleştirip sıkıştırıyoruz. Köfteler iyice patıcana yapışmalı. Böylece patlıcanlar köftenin tadını içine alıyor.


          Patlıcan ve köfteyi şişe geçiriyoruz. Üzerine sıvıyağ gezdirip önceden ısıtılmış fırında 10-15 dk 200 derecede, sonra 150 derecede patlıcanlar iyice yumuşayıp pişene kadar pişiriyoruz.

         Ben makarna ve yoğurtla servis ettim. Lezzeti güzeldi. Eşim ve çocuklarım severek yedi.Tekrar yapar mıyım? Kesinlikle evet.  

       Deneyenlere afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız ve sorularınız benim için önemli :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...