20 Ocak 2015 Salı

YIL BAŞI İKRAMLARI




Aslında bu tatlıları yılbaşı akşamı yaptım.
 Ama bizim minik afacan laptopumu koltuğun üstünden düşürünce laptopumun hard diski bozulduğuı ve sonrasında da fırsat bulamadığım için paylaşmak bu güne kısmet oldu.
Siz bakmayın öyle yıl başı ikramı falan dediğime, Bizimki aslında ailece bir araya gelmek içindi.
Geniş aile Ayşe teyzemizin evinde toplandık. Her gelen de bir şeyler yapıp getirdi.
Yukarıdakiler de benim yaptıklarımdı.
Ailece yedik içtik sohbet ettik.
Lafı uzatmadan tariflerini veriyorum.


CAKE POPS (TOP KEK-POP KEK)

Malzemeler:
150 gr oda sıcaklığında tere yağı
1 su bardağı şeker
2 yumurta
1 paket şekerli vanilin
1 paket kabartma tozu
1 tutam tuz
2,5 su bardağı un
250 ml süt

Süsleme için:
lolipop çubukları
250 gr çikolata
şekerlemeler
hindistan cevizi

Yapılışı:
Yumurta şeker ve tere yağını karıştırma kabında iyice çırpıyoruz.
Süt hariç diğer malzemeleri karıştırarak azar azar yumurtalı karışıma ekleyerek karıştırmaya devam ediyoruz.
sütü de karıştırarak ekliyoruz ve normal kek hamurundan birazcık daha koyu kıvamlı bir hamur elde ediyoruz.
Silikon kalıbımızı yağlıyoruz.Kek hamurundan tatlı kaşığıyla alarak, kalıpta 1-2 mm boşluk kalacak şekilde, kalıba döküp 180 derece  ısıtılmış fırında 10-15 dakika pişiriyoruz. 



Pişen mini keklerimizi kalıptan nazikçe çıkarıyoruz. 
Hamur tabii ki tek pişirmede bitmiyor.Hamur bitene kadar kalıba dökerek pişiriyoruz.
(Bu tarifte tamamı üç kerede pişiyor.) 
Ben bazılarını boşluk bırakmadan kalıbı doldurduğum için fazlalıklar yukarıda göründüğü gibi taştılar.Fakat kalıptan çıkarınca fazlalıklar da kolayca ayrılıyor merak etmeyin.


Şimdi sıra geldi lolipop çubuklarımızın takılışına...
Kalıptan çıkarıp soğuttuğumuz keklerimize lolipop çubuklarını batırmadan önce çubukların ucunu erimiş çikolataya batırıp ardından kekimize batırıyoruz. Böylece çubuklar keke sabitlenmiş oluyor. 
Dikkat ediyoruz ki keke batırdığımız çubuk diğer taraftan çıkmasın. 
Keklerimizi bu şekilde buz dolabında 8-10 dakika bekletiyoruz.


Çikolatay benmari yöntemiyle eritiyoruz.
Buz dolabından çıkardığımız pop kekleri önce erimiş fakat biraz soğumuş, donmak üzere olan, çikolataya batırıp üstüne şekerleme veya hindistan cevizi serperek süslüyoruz.
Keklerimizin tamamını çikolataya bulayaabileceğiniz gibi sadece üst kısmını da batırabilirsiniz.


Süslemesi biten pop kekleri tekrar buzdolabında 10 dakika bekletiyoruz. 


Servis ederken ister süslü bir bardakta ister süslenmiş bir strafora batırarak servis edebilirsiniz.


Ben bir kısmını da çubuk takmadan truffle kağıtlarının içine koyarak hazırladım. 
Bu şekilde de sunumu güzel oldu fakat çubuklu olanlar tabii ki daha çok rağbet gördü.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
ÇİKOLATALI MUZLU YAŞ PASTA


Tarifini daha önce de paylaşmıştım. merak edenler buraya tık tık bir masa dört tarif
Tarifi aynen uyguladım sadece pasta sosuna 3 yemek kaşığı kakao ve bir avuç içi kadar da damla çikolata kattım. Üstünü bonibon ve minik renkli şekerlemelerle süsledim. Yalnız süslemeyi çok sıcakken yaptığım için şekerlemeler sulandı. Siz siz olun süsleme için sabırsız davranmayın :))




""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
CEVİZLİ MUZLU KUPLAR

Bu kuplar benim atmasyonum ve sıkça başvurduğum bir yöntemin eseri.
Yaş pastadan artan kremayı değerlendirdim. :))
Şimdi öncelikle, kupların dibine evde kek, bisküvi,kurabiye ne varsa biraz ufalıyoruz, Ben kek koydum.
Onu üstüne biraz muz doğruyoruz.
Kremamızdan biraz döküp karıştırıyoruz. Karıştırmak şart değil ama böyle daha güzel oluyor.
  Sonra kremamızdan biraz daha döküyoruz. 
Üstünü iri doğranmış ceviz ve hindistan cevizi ile süslüyoruz.
Sadece 3 kup çıktığı için bunları evde bıraktım.
Eşim ve çocuklarım afiyetle yediler.
  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız ve sorularınız benim için önemli :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...